سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

خواص گلاب برای جوش: ۱۲ فایده گلاب برای درمان آکنه و جوش صورت+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد با خواص گلاب برای جوش: ۱۲ فایده گلاب برای درمان آکنه و جوش صورت+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.قبل از اینکه درباره خواص گلاب برای جوش صورت و بدن که البته بسیار هم موثر است بگوییم باید بدانید که جوش یکی از رایج‌ترین ناراحتی‌های پوستی در جهان است که قطعا شما را نخواهد کشت اما مطمئنا اعتماد به نفس‌تان را – به خصوص اگر در صورت‌تان ظاهر شود – از بین خواهد برد. جوش وقتی به وجود می‌آید که سبوم یا چربی تولید شده توسط غدد چربی زیر پوست منافذ را پر می‌کنند، منافذی که کارشان بیرون راندن سلول‌های مرده به سطح پوست است. اما، گاهی این فرایند به طور کامل صورت نمی‌گیرد و سلول‌های مرده‌ی پوست باعث تجمع سبوم می‌شوند که باکتری‌های موجود در این تجمع باعث باد کردن پوست می‌شود. این درست همان وقتی است که جوش ظاهر می‌شود. جوش نه فقط در صورت که در پشت، سینه، گردن و شانه‌ها نیز ظاهر می‌شود.

خواص گلاب برای جوش

امروزه محصولات آرایشی بسیاری وجود دارند که ادعا می‌شود به درمان یا جلوگیری از جوش زدن کمک می‌کنند. خب، آن محصولات ممکن است مفید باشند اما درمان‌های طبیعی بسیاری نیز وجود دارند که می‌توانید برای رفع مشکل جوش از آن‌ها استفاده کنید. آن درمان‌های طبیعی، هرچند گاهی زمان بیشتری می‌برند، تقریبا هیچ عارضه‌ی جانبی ندارند، مگر آنکه شرایط یا ناراحتی خاصی مانند حساسیت داشته باشید. یکی از درمان‌های طبیعی به شدت توصیه شده استفاده از گلاب است. گلاب به عنوان درمان طبیعی جوش فایده‌های بسیار زیادی برای سلامتی دارد. نه تنها قادر است جوش را درمان کنند بلکه مانع از ظهور مجدد آن نیز می‌شود. و در این نوشتار درباره خواص گلاب برای جوش و آکنه نکات بسیار خوبی می خوانیم.

گلاب چیست؟

خب از نام آن باید متوجه شده باشید که گلاب آب گرفته شده از گلبرگ‌های گل است. این نوع آب نه تنها حاوی تمام فایده‌های گل رز است بلکه یکی از محبوب‌ترین عطرهای طبیعی نیز به شمار می‌رود چون بوی گلاب بسیار متمایز و خاص است. درست است که گلاب فایده‌های بسیار زیادی برای رفع جوش‌ دارد اما در صنعت لوازم آرایشی گلاب نه فقط به عنوان درمان جوش بلکه به عنوان عطر، کرم خنک کننده پوست، تونر، اسپری پوست و غیره نیز استفاده شده است. به علاوه، در بعضی از کشورها گلاب در آشپزی و نان پختن نیز به کار می‌رود چون حاوی بوی خوشایندی است.

ارزش غذایی گلاب

اگر به این فکر ‌کنید که گلاب فقط آب گلبرگ‌های گل رز است در نتیجه فکرتان اشتباه خواهد بود چون گلاب حاوی ترکیب‌های طبیعی و خواص ضد عفونی کننده، ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، و بعضی خواص قدرتمندتر نیز هست که به واقع برای پوست بسیار مفید هستند. جهت آنکه بیشتر درباره‌ی خواص گلاب برای جوش و آکنه اطلاعات کسب کنیم بهتر است موارد زیر را بدانیم.

مطلب مرتبط: ۱۷ مهمترین خواص گلاب برای پوست خشک

خواص گلاب برای جوش و آکنه صورت و بدن

۱. گلاب به عنوان یک عامل ضد باکتریایی عمل می‌کند

باکتری‌ها در واقع یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن جوش‌ها هستند. وقتی سلول‌های مرده‌ی پوست در منافذ آن جع می‌شوند باکتری‌ها با ایجاد عفونت وضع را بدتر می‌کنند. منافذ مسدود شده ورم خواهند کرد و بعد جوش یا آکنه ظاهر خواهد شد. شما می‌توانید از گلاب به عنوان تونر صورت، اسپری صورت، یا فقط یک شستشو دهنده‌ی ساده‌ی صورت استفاده کنید تا بتوانید باکتری‌هایی که باعث جوش زدن می‌شوند را از بین ببرید.

۲. راه حلی برای درمان ملایم جوش است

همانطور که در قسمت فوق اشاره شد، محصولات بسیاری را می توان در بازار یافت که مدعی هستند برای درمان جوش مفید واقع می‌شوند. متاسفانه، اکثر آن محصولات حاوی الکل هستند که می‌تواند باعث سرخی یا احساس سوزش پوست شود. در واقع فقط الکل نیست، بلکه بعضی از مواد شیمیایی نیز در آن‌ها وجود دارد که می‌تواند برا پوست‌تان مضر باشد. گلاب راه حل ملایم‌تری برای درمان جوش است چون باعث قرمزی یا احساس سوزش نخواهد شد.

۳. تعادل pH را در سطح مناسب حفظ می‌کند

تعادل pH پوست یکی از راه‌های درمان جوش است. فقط پوست‌های سالم و به لحاظ pH متعادل می‌توانند پوستی بدون جوش و بی عیب و نقص باشند. به علاوه، با اطمینان یافتن از تعادل pH پوست، می‌توانید از دست چین و چروک و لکه‌های تیره بسیار راحت‌تر خلاص شوید. خب، تعادل pH پوست یکی از فایده‌های دیگر گلاب است که مردم از آن غافل هستند.

خواص گلاب برای جوش ۴: منافذ پوست را تنگ می‌کند

از کنار منافذ باز پوست به راحتی نگذرید چون منافذ پوستی باز یعنی رفتن به استقبال باکتری‌ها، گرد و خاک یا سایر ذرات ریزی که وارد منافذ و باعث گرفتگی آن‌ها می‌شود. به همین خاطر است که بعد از شستن صورت‌تان، به خصوص وقتی با آب گرم می‌شویید، بهتر است صورت‌تان را مجددا با آب سرد بشویید تا منافذ‌تان بسته شود و برای حصول بهترین نتایج می‌توانید جهت تنگ کردن منافذ از اسپری گلاب استفاده کنید.

خواص گلاب برای پوست خشک

۵. سبوم (چربی پوست) را کنترل می‌کند

سبوم ماده‌ی چربی است که درون منافذ پوست تولید می‌شود. هر شخصی ممکن است نوع پوست متفاوتی داشته باشد و نوع پوست خشک در مقایسه با نوع پوست چرب سبوم کمتری تولید می‌کند. عملکرد اصلی این سلوم انتقال سلول‌های مرده به سطح پوست است اما گاهی این فرایند به خاطر گرد و خاک یا مواد آرایشی بر هم می‌خورد که باعث انسداد منافذ می‌شود. سبوم اضافی را می‌توان طی این فرایند کنترل کرد و گلاب می‌تواند به کنترل آن کمک کند.

خواص گلاب برای جوش ۶: زخم‌ها را خوب می‌کند

گلاب نه تنها می‌تواند با عمل به عنوان یک عامل ضد باکتریایی جوش را از بین ببرد یا از ظاهر شدن مجدد آن جلوگیری کند بلکه یکی از مرطوب کننده‌های طبیعی است که بهترین وضعیت پوستی را برای شما تضمین خواهد کرد. این وضعیت خواص آنتی اکسیدان‌های موجود در گلاب را به سطح بهینه برساند و بازسازی سلول‌ها و در نتیجه التیام زخم‌ها را بهبود ببخشد.

۷. به پاکسازی منافذ پوست کمک می‌کند

منافذ پوستی مسدود دلیل اصلی جوش زدن است. به همین خاطر است که گاهی شستن صورت به تنهایی کافی نیست بنابراین برای نفوذ به عمیق‌ترین لایه‌های پوستی به گلاب نیاز دارید تا از این طریق پوست را به طور کامل پاکسازی کنید. با افزودن گلاب به برنامه‌ی مراقبت پوست روتین خود، می‌توانید از دوباره جوش زدن جلوگیری خواهد کرد چون دلیلی برای مسدود شدن منافذتان وجود ندارد.

۸. به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند

سلول‌های پوستی مرده که توسط سبوم به سطح پوست می‌آیند به جایگزین نیاز دارند. گلاب حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به بازسازی بهینه‌ی سلول‌ّهای پستی کمک کند. بازسازی سلول‌های پوستی سالم نه تنها باعث می‌شود پوست‌تان جوانتر و سالم‌تر به نظر برسد بلکه به تسریع التیام زخم‌های ناشی از جوش و حذف زخم‌های ناجور از پوست صورت‌تان نیز کمک خواهد کرد.

خواص گلاب برای جوش ۹: حاوی آنتی اکسیدان است

رادیکال‌های آزاد دلیل اصلی دژنراسیون سلول‌های پوستی هستند و برای متعادل ساختن آن و جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست‌تان به آنتی اکسیدان نیاز دارید. به علاوه، آنتی اکسیدان‌ها بازسازی بهینه‌ی پوست را تضمین می‌کنند.

۱۰. به عنوان یک ضد التهاب عمل می‌کند

گلاب به عنوان یک ضد التهاب نه تنها قادر است جوش را درمان کند بلکه می‌تواند ورم ناشی از التهاب را نیز کم کند. باکتری‌ها احتمالا دلیل به وجود آمدن این ناراحتی هستند اما التهاب به آن دامن می‌زند. با کاهش ورم، فرایند التیام تسریع می‌شود. بنابراین، فراموش نکنید که از مزایای گلاب برای جوش و جهت کاستن از التهاب ناشی از باکتری‌ها استفاده کنید.

درمان جوش سر سفید بینی و صورت, گلاب

۱۱. پوست را آبرسانی می‌کند

پوست همچنین ممکن است به دهیدراته (بی آب) شدن دچار شود. پوست تیره، جوش، پوست خشک، لکه‌های پوستی، پیری زودرس، چین و چروک علائمی هستند که هنگام دهیدراته شدن پوست از آن‌ها رنج خواهید برد. آب برای هیدراته کردن پوست‌تان کافی نخواهد بود، همچنان به گلاب نیاز خواهید داشت چون حاوی ترکیب‌های مرطوب کننده‌ای است که نه تنها پوست‌تان را هیدراته می‌کنند بلکه باعث می‌شوند روشن‌تر و سالم‌تر به نظر برسند.

۱۲. در درمان پوست‌های مستعد جوش زدن موثر است

ممکن است گلاب فایده‌ّای بسیاری برای رفع جوش داشته باشد اما احتمالا گلاب موثرترین راه حل برای درمان پوست‌های خشک مستعد جوش زدن نیز هست. خواص مرطوب کنندگی موجود در گلاب و تمام فایده‌هایی که آب دارد پوست شما را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارند و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنند.

نکات احتیاطی در مورد مصرف گلاب

همان طور که در قسمت‌های فوق اشاره شد، درمان طبیعی نسبت به محصولات آرایشی بسیار بهتر است که حاوی مخلوطی از مواد شیمیایی هستند. هرچند عوارض آن حداقل ممکن است اما بازهم یک سری نکات احتیاطی هست که سوای فایده‌های گلاب برای برطرف کردن جوش باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید.

– آکنه روزاسه یکی از ناراحتی های پوستی است که اکثرا در صورت اتفاق می‌افتد. گلاب ممکن است برای درمان جوش مفید باشد اما این نوع آکنه را بدتر می‌کند.

– برای کسانی که به گل رز حساسیت دارند ممکن است واکنش‌ّای آلرژیک رخ بدهد.

– استفاده از گل‌های رز ارگانیک حائز اهمیت است چون شما نمی‌توانید از این مطمئن باشید که بقایای شیمیایی کاملا از بین رفته‌اند یا طی فرایند تولید گلاب انتقال پیدا کرده‌اند.

– باید هوشیار باشید که استفاده از گلاب برای درمان جوش می‌تواند در افراد متفاوت باشد.

– گلاب برای مرطوب سازی پوست بسیار موثر است، در نتیجه احتمالا نمی‌تواند در پوست با تولید بیش از حد سبوم کنار بیاید.

چگونه برای درمان جوش گلاب درست کنیم

هرچند محصولات فراوانی وجود دارند که مدعی هستند گلاب اصل و طبیعی به مردم ارائه می‌دهند اما بازهم اگر خودتان به شخصه گلاب بگیرید بهتر است. به علاوه، شیوه‌ی گلاب گیری به آن سختی که شما فکر می‌کنید نیست.

مواد لازم:

– ۷ شاخه گل رز ارگانیک

– ۱.۵ لیتر آب مقطع

– ۱ لیتر آب ولرم

دستورالعمل:

– بعد از جدا کردن گلبرگ‌ها از ساقه، آن‌ها را داخل آب ولرم بریزید تا ناخالصی‌های آن کاملا گرفته شود.

– گلبرگ‌ها را درون یک ظرف بزرگ بریزید و آب مقطع را به اندازه‌ای که گلبرگ‌ها را بپوشاند روی آن‌ها بریزید. ریختن بیش از حد آب مقطع توصیه نمی‌شود.

– از حرارت شعله‌ی متوسط-کم استفاده کنید و به مدت ۲۰-۳۰ تقیقه صبر کنید تا آب بخار شود یا رنگ گلبرگ‌ها به صورتی کمرنگ تغییر کند.

– آب حاصل شده را صاف کنید.

– بگذارید مدتی بماند تا خنک شود و بعد آن را در بطری بریزید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی

منبع: drhealthbenefits

خواص گلاب برای جوش: ۱۲ فایده گلاب برای درمان آکنه و جوش صورت

نوشته خواص گلاب برای جوش: ۱۲ فایده گلاب برای درمان آکنه و جوش صورت اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.