سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

تشخیص التهاب زبان

تشخیص التهاب زبان

فرد باید دندانپزشک باشد. زوال انگشتان شناخته شده در سطح زبان پاپل (Peres) ممکن است از بین رفته باشد. مایعات متورم شده و یا تکه های تورم در زبان ظاهر می شوند. دکتر سؤالاتی در مورد تاریخ بیماری و شیوه زندگی برای تعیین علت تورم سوال خواهد کرد. آزمایش خون برای جلوگیری از بیماری های دیگر ممکن است انجام شود.
هدف از درمان این است که درمان التهاب زبان باشد
Image result for ‫تشخیص التهاب زبان‬‎

هدف از درمان کاهش میزان تورم است. درمان در افراد مختلف بر اساس علت آن است. اگر تورم زبان شدید باشد، نیاز به بستری دارد. اگر سابقه التهاب دارید، از شکلات اجتناب کنید. غذاهای التهابی زبان، شامل شکلات، مرکبات، غذاهای اسیدی (سرکه و ماریناد)، آجیل شور و یا چیپس سیب زمینی هستند که تا حد امکان استفاده نمی شوند. دهان خود را 3 بار در روز با محلول نمک شستشو دهید (نصف قاشق چایخوری از 250 عدد آب معادل یک بطری نوشابه). این روش در درمان التهاب زبان بسیار موثر است.
پیشگیری از التهاب زبان

برای جلوگیری از التهاب، باید به طور منظم از نخ دندان استفاده کنید: - مراقبت از بهداشت دهان در جلوگیری از التهاب زبان. - برای جلوگیری از التهاب زبان، از شکلات، مرکبات، غذاهای اسیدی (سرکه و ترشیجات)، آجیل یا چیپس سیب زمینی اجتناب کنید. - شرکت در فعالیت های ورزشی - خوردن سالم برای جلوگیری از التهاب زبان. - جلوگیری از التهاب زبان با استفاده منظم مسواک زدن و استفاده از نخ دندان. - مصرف بیش از حد آب در جلوگیری از التهاب زبان مؤثر است، زیرا به میزان زیادی بزاق کمک می کند و باعث کاهش رشد باکتری می شود.
عوامل فزاینده التهاب زبان

ο سیگار باعث تشدید التهاب زبان (گلوکز) می شود. ο زبان التهاب در مواد شیمیایی یا محیط زیست در معرض مواد شیمیایی خورنده یا خوردگی بدتر خواهد شد. ο الکل و تغذیه نامناسب، به ویژه کمبود ویتامین ها، بیماری التهاب زبان را تشدید می کند. ο اضطراب یا افسردگی التهاب زبان را بدتر می کند. ο موثرترین عوامل در تشدید التهاب بیماری دیابت می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.