خواص گیاه دارویی علف گربه چیست

خواص گیاه دارویی علف گربه چیست در سایت جسارت

علف گربه,علف گربه والریان,علف گربه چیست,علف گربه درحل جدول,علف گربه در جدول,علف گربه را گویند,علف گربه چیست,علف گربه پرسشکده,علف گربه حل جدول,گیاه علف گربه درحل جدول,علف گربه و الریان,گیاه علف گربه چیست,علف گربه در حل جدول,علف گربه در جدول کلمات,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه در جدول,نام گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه پرسشکده,گیاه علف گربه حل جدول,گیاه علف گربه در حل جدول

خواص گیاه دارویی علف گربه چیست

علف گربه , علف گربه چیست , گیاه علف گربه , خواص علف گربه

در این مطلب از سایت جسارت یه خواص گیاه دارویی علف گربه چیست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.گیاه علف گربه متعلق به خانواده نعاع است. نام گیاه شناسی آن سنبل الطیب است. این گیاه دارای برگ هایی مانند قلب و به شکل دندانه دار و دارای گل های کوچک سفید با لکه های بنفش است.این گیاه عطر ضعیف گیاه نعناع را دارد. یکی از مواد تشکیل دهدنده سنبل الطیب روغنی است یه اسم نپتالاکتون که در برگ های این گیاه یافت می شود.سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و گربه بوی این گیاه را از فواصل دور تشخیص داده و به طرف آن می‌رود و در اطراف آن به جست و خیز می‌پردازد و از بوی آن مست می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان خشک کردن این گیاه در مکانی دور از دسترس این حیوان باشد.گل‌های سنبل‌الطیب به رنگ سفید یا صورتی و به صورت خوشه‌ای است و قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن است و معمولاً از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد، استفاده می‌شود.

علف گربه

علف گربه به خاطر توانایی ایجاد رفتارهای سرخوشانه در گربه ها بسیار معروف است .  گربه سانان دیگر نیز همانند گربه میتوانند به این گیاه عکس العمل نشان داده به همین منظور برخی اوقات در باغ وحش ها برای شاداب کردن محیط ،علف گربه  را در اختیار این حیوانات قرار میدهند. نام علمی علف گربهNepeta  cataria  (گل نپتون)  است. گیاهان دیگر مثل اویشن گربه teucruim marum و سنبل الطیب  valeriana officinalis نیز میتوانند باعث ایجاد این گونه رفتار ها در گربه شوند. برخلاف تصور عموم سنبل الطیب ، علف گربه یا catnip نیست و این دو گیاه با هم متفاوتند.در حقیقت نام دیگر سنبل الطیب در فارسی (حالا به اشتباه یا درست ) علف گربه گذاشته شده است.

علف گربه والریان

این گیاه دارای خواص زیادی از جمله اثر ضد تشنج دارد، در رفع ناراحتی‌های عصبی و هیستری مفید است و … برای معرفی بیشتر این گیاه عکس هایی از این گیاه همچنین اطلاعاتی در رابطه با این گیاه را نیز برای شما عزیزان تهیه کرده ایم

علف گربه چیست

سنبل الطیب گیاهی است علفی و چند ساله که ساقه آن بطور عمودی تا ارتفاع دو متر بالا می رود.این گیاه بصورت وحشی در جنگل های کم درخت ، در حاشیه جویبارها و گودال ها در بیشتر مناطق آسیا و ایران می روید.سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و گربه بوی این گیاه را از فاصل دور تشخیص داده بطرف آن می رود و در اطراف آن به جست و خیز می پردازد و از بوی آن مست می شود.گلهای سنبل الطیب  برنگ سفید یا صورتی و بصورت خوشه ای می باشد. قسمت مورد استفاده سنبل الطیب ریشه آن است و معمولا از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد استفاده می شود. سنبل الطیب پس از خشک شدن برنگ قهوه ای در می آید. طعم آن تلخ ولی خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشک شدن بیشتر می شود.

علف گربه درحل جدول

این گیاه ضد خارش است و رشد مو را تقویت می کند.سنبل‌الطیب به دلیل دارا بودن منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند و شستن چشم‌ با جوشانده آن سرخی چشم را از بین می‌برد و مقوی معده و کبد است.یکی دیگر از خواص این گیاه، داشتن منگنز است که برای درمان سفیدی مو از آن استفاده می شود

علف گربه در جدول

گیاه سنبل الطیب یکی از گیاهان دارویی مهم است که فواید زیادی دارد. این گیاه وحشی است و ساقه اش طی سالیان متوالی رشد می کند. همچنین بویی مطبوع و مورد پسند گربه ها دارد. بنابراین به این گیاه علف گربه هم می گویند. گلهای گیاه سنبل الطیب رنگ صورتی و سفید خوشرنگ دارند. خواص سنبل الطیب یا علف گربه وحشی از مدل پرورشی ان بیشتر است .

علف گربه را گویند

بعضی از صاحبان گربه ها سنبل الطیب را به عنوان انرژی زا تعریف کرده اند.گفته شده نپتالاکتون یک اثر توهم زا دارد.گربه ها اغلب به مالیدن ، لیسیدن ، خر خر و خوردن این گیاه علاقه دارند.بعد از این اعمال اغلب تغییرات کوتاه مدتی در رفتار آنها ملاحضه می شود.علف گربه تاثیرات مختلفی بر گربه های مختلف دارد.

علف گربه چیست

سنبل الطیب  (نام علمی: Valeriana officinalis) گیاهی است که بوته ای استوار و چندساله دارد و در اروپا و بخش‌هایی از آسیا می‌روید. دارای ریشه‌ای کوتاه و بوته‌ای با ارتفاع بین ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر می‌باشد.ریشهٔ این گیاه در طب سنتی ایران دارای ارزش دارویی است و از آن به عنوان آرام‌بخش اعصاب، خواب آور، ضد تشنج، درمان افسردگی، هضم کننده غذا و ضد دل‌پیچه استفاده می‌شود.نام علف گربه برای این گیاه ناشی از ویژگی آن است که گربه‌ها را به خود جذب می‌کند و نوعی اثر روان گردان در آن‌ها دارد. این خاصیت به دلیل وجود آکتینیدین در عصارهٔ این گیاه است که به فرومون‌های بدن گربه‌ها شباهت دارد. این گیاه اثر مشابهی نیز بر روی موشهای صحرایی دارد. خواص درمانی سنبل الطیب (علف گربه) سنبل الطیب گیاهی است علفی و چند ساله که ساقه آن به طور عمودی تا ارتفاع دو متر بالا می‌رود. این گیاه به صورت وحشی در جنگل‌های کم درخت، در حاشیه جویبارها و گودال‌ها در بیشتر مناطق آسیا و ایران می‌روید.

علف گربه پرسشکده

ریشه سنبل الطیب از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است خواص مهم آن به شرح زیر می باشد ۱)اثرضد تشنج دارد ۲)در رفع ناراحتی های عصبی و هیستری مفید است۳) سنبل الطیب ضد اسپاسم و آرام بخش است۴)تب بر است ۵) سنبل الطیب در معالجه صرع اثر مفید دارد ۶)بیخوابی را درمان می کند۷)ضد کرم معده وروده است ۸) سنبل الطیب گاز معده را از بین می برد۹) سنبل الطیب ضد هیجان است۱۰)میگرن را برطرف می کند۱۱) سنبل الطیب سرددرهای ناشی از سیگار کشیدن و مصرف الکل را رفع می کند۱۲)برای برطرف کردن دلهره، تشویش و نگرانی مفید است ۱۳) سنبل الطیب در درمان بیماری مالیخولیا اثر مفید دارد ۱۴) سنبل الطیب در برطرف کردن درد سیاتیک موثر است ۱۵)درد معده را برطرف می کند۱۶) سنبل الطیب سکسکه مداوم را از بین می برد۱۷)تقویت کننده نیروی جنسی است۱۸)ترشح ادرار را زیاد می کند۱۹) سنبل الطیب درد سینه را برطرف می کند۲۰)استفراغ را برطرف می کند۲۱) سنبل الطیب دهان را خوشبو می کند۲۲)در معالجه مرض قند موثر است۲۳)گرد سنبل الطیب را روی زخم ها بپاشید التیام یابند

علف گربه حل جدول

همراه داشتن مقداری منگنز است. کمبود این فلز در بدن انسان باعث سفیدی مو می‏شود، و برای سیاه شدن و بلند شدن موی سر و ریش از آن استفاده می‏کنند. سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و گربه بوی این گیاه را از فاصل دور تشخیص داده به طرف آن می‌رود و در اطراف آن به جست و خیز می‌پردازد و از بوی آن مست می‌شود. گلهای سنبل الطیب برنگ سفید یا صورتی و به صورت خوشه‌ای است. قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن است و معمولاً از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد استفاده می‌شود. سنبل الطیب پس از خشک شدن برنگ قهوه‌ای در می‌آید. طعم آن تلخ ولی خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشک شدن بیشتر می‌شود. شامپو ژیوار دارای ۳۸ نوع عصاره گیاهی می باشد.۱۰۰ درصد گیاهی و دارای نشان استاندارد و سیب سبز می باشد.

گیاه علف گربه درحل جدول

از خواص سنبل الطیب میتوان به درمان بی خوابی اشاره کرد . برای این کار باید عصاره این گیاه با عصاره گیاهان دیگر نظیر رازک و بادرنجبوبه بترکیب شود . از دیگر از خواص سنبل الطیب میتوان به درمان اضطراب و استرس ، آسم عصبی، حالات هیستریک، سردرد، میگرن و ناراحتی های معده  اشاره کرد . برای درمان این بیماری ها از جوشانده سنبل الطیب استفاده کنید . همچنین از گیاه سنبل الطیب برای التیام درد مفاصل و دردهای عضلانی استفاده میشود. جالب است بدانید که گیاه سنبل الطیب خاصیت ضد تپش قلب  دارد بنابراین کسانی که تپش قلب دارند از سنبل الطیب استفاده کنند . از سنبل الطیب برای تهیه داروهای مسکن – داروهای ضد اضطراب – داروهای ضد تشنج – داروهای ضد میگرن – داروهای ضد درد- داروهای قلبی  استفاده می شود .

اصلی ترین قسمت این گیاه برای درمان ریشه ان است. ریشه گیاه سنبل الطیب دارای روغن‌های فرار مثل «والریک‌اسید»، «آلکالوئیدها» و آمینواسیدهای آزاد مثل «گاما آمینوبوتیریک اسید»، «تیروزین»، «آرژنین» و «گلوتامین»  می باشد . نام اسید آمینه «والین» را از روی این گیاه انتخاب کردند و «والرنال» و «اسید والرنیک» از قوی‌ترین ترکیبات آرام‌بخش موجود در سنبل‌الطیب هستند. به گزارش آسان طب گیاه سنبل الطیب اثر ضد تشنج دارد و در رفع ناراحتی‌های عصبی و هیستری مفید می باشد . به گزارش آسان طب از خواص سنبل الطیب ضداسپاسم بودن ، آرام‌بخش بودن و تب‌بر بودن است.از  ریشه گیاه سنبل‌الطیب در معالجه صرع، بیماری مالیخولیا و میگرن استفاده می شود . همچنین درمان کننده بی خوابی است . از خواص سنبل الطیب یا علف گربه ، ضد کرم معده و روده است . سنبل الطیب گاز معده و درد آن را از بین می برد. از دیگر خواص سنبل الطیب درمان سکسکه مداوم و استفراغ است . همچنین برای خوشبو کردن دهان ریشه ان را بجوید. گیاه سنبل الطیب ارامبخش است و برای برطرف کردن دلهره، تشویش و نگرانی بسیار مفید است. اگر گرد سنبل‌الطیب روی زخم‌ها پاشیده شود می‌تواند درد را التیام دهد. برای برطرف کردن درد سیاتیک  از این گیاه استفاده کنید  .

خواص علف گربه

شما می توانید یک بوته گیاه سنبل الطیب را در گیاه فروشی محل خود حریداری کنید و یا حتی دانه آن را بخرید و خود آن را بکارید.سنبل الطیب در بسیاری از اشکال دیگر در فروشگاه های عرضه وسایل حیوانات خانگی نیز در دسترس است.بعضی از این محصولات عبارتند از: سنبل الطیب خشک شده مخصوص،اسباب بازی های دارای سنبل الطیب ، روغن سنبل الطیب،اسپری و بالشت سنبل الطیب و…

فواید علف گربه

سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و گربه بوی این گیاه را از فاصل دور تشخیص داده به طرف آن می‌رود و در اطراف آن به جست و خیز می‌پردازد و از بوی آن مست می‌شود. گلهای سنبل الطیب برنگ سفید یا صورتی و به صورت خوشه‌ای است.قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن است و معمولاً از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد استفاده می‌شود. سنبل الطیب پس از خشک شدن برنگ قهوه‌ای در می‌آید. طعم آن تلخ ولی خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشک شدن بیشتر می‌شود.

مضرات علف گربه

گیاه سنبل الطیب ضرر زیادی ندارد و اکثرا فایده دارد . به ندرت در برخی افراد گیاه سنبل الطیب باعث سردرد، نا آرامی و حتی بی خوابی  خواهد شد . سعی کنید دو هفته قبل از عمل جراحی گیاه سنبل الطیب نخورید . چون این گیاه بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و با داروهای بیهوشی تداخل دارد . در دوران بارداری و کودکان زیر 3 سال  این گیاه را مصرف نکنید .

گیاه علف گربه

ریشه سنبل الطیب حاوی ۱ درصد اسانس است. این اسانس درریشه تازه بیشتر است و به تدریج که ریشه خشک می‌شود مقدار اسانس آن کاهش یافته ولی بوی آن قوی تر می‌شود. اسانس تازه برنگ سبز مایل به زرد است ولی در اثر ماندن غلیظ می‌شود. آثار دارویی ریشه تازه آن سه برابر خشک شده آن است. سنبل الطیب باید در حرارت کم خشک شود و در حرارت بالا تمام اثر دارویی آن از بین می‌رود.

علف گربه و بارداری

ریشه سنبل الطیب از نظرطب قدیم ایران گرم و خشک است خواص مهم آن به شرح زیر است. اثر ضد تشنج دارد، در رفع ناراحتی‌های عصبی و هیستری مفید است، ضد اسپاسم و آرام بخش است، تب بر است، بیخوابی را درمان می‌کند، ضد کرم معده و روده است، ضد هیجان است، میگرن را برطرف می‌کند، برای برطرف کردن دلهره، تشویش و نگرانی مفید است، در درمان بیماری مالیخولیا اثر مفید دارد، در برطرف کردن درد سیاتیک موثر است، سکسکه مداوم را از بین می‌برد، درد سینه را برطرف می‌کند، استفراغ را برطرف می‌کند، در معالجه مرض قند موثر است، گرد سنبل الطیب را روی زخم‌ها بپاشید التیام یابند.

علف گربه

بیشتر بخوانید : بادرنجبویهگل گاوزبان