سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

علت و علائم و درمان خانگی التهاب مری در نوزادان و کودکان

التهاب مری

التهاب مری ,التهاب مری و علائم,التهاب مری و تنگی نفس,التهاب مری علائم,التهاب مری چیست علائم,التهاب مری چیست,التهاب مری چگونه درمان میشود

التهاب مری , التهاب مری و علائم , التهاب مری و تنگی نفس , التهاب مری علائم

توضیحاتی در مورد التهاب مری

ازوفاژیت زمانى رخ مى‌دهد که دفعات و حجم مایع بازگشتى از حد خاصى بیشتر شود و یا زمانى‌ که مرى دیگر قادر به پاک کردن مادهٔ غذائى بالا آمده نباشد. شدت التهاب با مدت زمانى‌ که مرى در معرض مواد غذائى بازگشتى قرار مى‌گیرد نسبت مستقیم دارد. مرى نسبت به اسیدهاى صفراوى حساسیت به خصوصى دارد که ممکن است در بیمارانى که تحت عمل جراحى قبلى معده قرار گرفته‌اند اهمیت ویژه‌اى داشته باشد.اکثر مبتلایان به ازوفاژیت، شب‌ها و به‌هنگام خواب دچار ریفلاکس مى‌شوند – وضعیتى که در افراد عادى شایع نیست. شانس بروز ازوفاژیت در شب بیشتر است چون میزان بزاق دهان در دسترس براى خنثى‌کردن اسید کمتر است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب مری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علائم التهاب مری

– درد سوزشى در ناحیهٔ اپى‌ گاستر و پشت جناغ از علائم التهاب مری است. – سوزش سردل که پس از غذاخوردن و در حال خواب و یا در وضعیت خوابیده بروز مى‌کند نیز از شایعترین علائم التهاب مری محسوب می شود. – این ناراحتى با نوشیدن آب یا سایر مایعات، آنتى‌اسیدها، یا در بسیارى از موارد با ایستادن یا نشستن برطرف مى‌شود. – ترش‌کردن، به‌خصوص زمانى که در وضعیت خوابیده قرار مى‌گیرند. – تهوع و استفراغ در بالغین شایع است، ولى در نوزادانى که با تأخیر در رشد مراجعه مى‌کنند شایع‌ترین علامت است. – تأخیر در رشد که باعث استفراغ مى‌شود. – کم‌خونى نیز از علائم التهاب مری در این گروه سنى است. – علائم ریوى (نظیر خس‌خس سینه و تنگى‌نفس)

علت التهاب مری

علل ازوفاژیت می‌تواند میکروبی (به خصوص در افراد با ضعف ایمنی) ، قارچی (کاندیدا آلبیکانس) ، ویروسی (مانند هرپس) ، ناشی از آسیب شیمیایی یا حرارتی (مانند سوختگی با اسید)، ریفلاکس معدی مروی ، ناشی از داروها مانند آلندرونیت و تتراسیکلین و یاناشی از سوء مصرف الکل باشد.

درمان التهاب مری

بیمار نباید پس از غذا خوردن بخوابد و نباید قبل از خواب دیر غذا بخورد. سر تخت بیمار باید ۴ تا ۶ اینچ بالاتر قرار بگیرد. استفاده از چندین بالش تقریباً هیچ‌گاه موفقیت‌ آمیز نبوده است. با وعده‌هاى غذائى کوچک و متعدد محتویات معده خنثى باقى مى‌مانند و از اتساع معده پیشگیرى مى‌شود. غذاهائى که چربى کم و پروتئین زیاد دارند فشار اسفنکتر تحتانى مرى را افزایش و ریفلاکس را کاهش مى‌دهند. داروهاى پروکینتیک نظیر سیزاپراید و متوکلوپرامید بهبود ازوفاژیت را تسریع مى‌ کنند. امپرازول بهتر از سایمتیدین یا رانیتیدین است. مشکل این داروها این است که در صورت قطع دارو عود بیمارى حتمى است.اضافه کردن یک داروى پروکینتیک نیز باعث بهتر شدن نتایج درمان التهاب مری نمى‌شود. جراحى در ۱۵% از بیمارانى که با وجود درمان طبى مناسب، دچار ادامه یافتن یا عود علائم هستند، در کسانى‌ که اسفنکتر مرى اصلاً کارآئى مکانیکى ندارد و در بیمارانى که حین درمان التهاب مری با تنگى مراجعه مى‌کنند، توصیه مى‌ شود.

درمان التهاب مری در طب سنتی

جهت درمان التهاب مری در طب سنتی قبل از صرف غذا یک قاشق چایخوری پودر نعنا را در یک استکان آبجوش ریخته و بگذارید ده دقیه بماند و سپس آن را بنوشید. مصرف انار شیرین به همراه پیه آن بعد از ناهار به درمان التهاب مری در طب سنتی کمک می کند. اگر یبوست‌ دارید به جای انار، یک‌ استکان آب انار شیرین میل کنید. با هدف درمان گیاهی ازوفاژیت بعد از شام یک‌ عدد سیب بخورید. اگر یبوست دارید به جای سیب یک استکان آب سیب طبیعی رسیده و شیرین میل کنید. بعد از صرف غذا حداقل ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید. حتی در منزل. قبل از خواب دستشویی رفته و بدن را از فضولات تخلیه کند

بیشتر بخوانید :

سه نما


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.