سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

نوشابه

نوشابه

نوشابه,نوشابه انرژی زا,نوشابه ساز,نوشابه پپسی,نوشابه زمزم,نوشابه امیری و هوشنگ اسدی,خواص نوشابه،مضرات نوشابه،نوشابه در بارداری

نوشابه

توضیحاتی در مورد نوشابه

نوشابه (به انگلیسی: Soft drink) نوعی نوشیدنی شامل آب گازدار، مواد شیرین‌کننده و اسانس است. نوشابه در لغت به معنای هر چیز نوشیدنی می‌باشد.

فواید نوشابه

ایتن مایع نیز مانند هر خوردنی دیگر اگر بیش از اندازه مصرف نشود (مانند هر دو هفته یک بار) مضر نیست. در صورت مصرف بیشتر به نسبت مقدار آن عوارضش محسوس تر می‌شود.

مضرات نوشابه

این مایع برای دندان شیری بسیار خورنده است. بگونه‌ای که دندان کودک در یک ظرف نوشابه حل می‌شود. همچنین برای دندان‌های دائمی به دلیل کاهش مقاومت به خوردگی مضر است. هر نوشابه حاوی کافئین، گاز کربن دی‌اکسید، اسید فسفریک و ۱۰ قاشق چای خوری شکر است. شیرینی زیاد شکر به خاطر وجود اسید فسفریک تا حدّ زیادی خنثی می‌شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد که نوشیدنی‌های شیرین عامل مستقیم مرگ ناشی از دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان محسوب می‌شود. آمار نشان می دهد که مرگ ناشی از آن، به اندازه آنفلوآنزا وسعت دارد. تیم تحقیقاتی مدرسه فریدمن در دانشگاه تافتس ماساچوست آمریکا اعلام کرد نوشابه‌های شیرین هر ساله جان ۱۸۴ هزار نفر را در جهان می‌گیرد. بعلاوه نوشابه‌های شیرین مهمترین عامل چاقی است و چاقی با بیماری‌های دیگر مرتبط است. پیش از این تحقیقات نشان داده بود که بیماری‌های مرتبط با چاقی عامل بیش از ۱۷ میلیون مرگ در سال است. یک داروساز انگلیسی با مطالعه بر روی تأثیرات منفی یک بطری کوکاکولا پس از گذشت یک ساعت در بدن، هشدار داد که اگر قلب و بدن خود را دوست دارید از مصرف این نوشابه پرهیز کنید. در ۱۰ دقیقه نخست پس از مصرف این نوشابه گازدار، ۱۰ قاشق چایخوری شکر وارد بدن ما می‌شود که عملاً میزان آن ۱۰۰ درصد نیاز روزانه محسوب می‌شود، اما با توجه به وجود اسید فسفریک در ترکیبات آن ، بدن حالت تهوع پیدا نمی‌کند زیرا این نوع افزودنی طعم شکر را تغییر داده و فرد می‌تواند آن را بنوشد. ۲۰ دقیقه پس از نوشیدن کوکاکولا میزان قند در خون به اوج خود می رسد که سپس منجر به ترشح انسولین در بدن می‌شود، در این لحظه کبد واکنش نشان داده و تمام قند موجود را به چربی تبدیل می‌کند. پس از گذشت ۴۰ دقیقه از نوشیدن کوکاکولا ، جذب کافئین موجود در آن نیز تکمیل شده و مردمک چشم‌ها گشاد و فشار خون بالا می‌رود و کبد نیز در واکنش قند را وارد سیستم گردش خون می‌کند، اکنون گیرنده‌های ادنوزین مغز بکار افتاده و با خواب آلودگی مبارزه می‌کند. پس از گذشت ۴۵ دقیقه از مصرف این نوشابه بدن تولید دوپامین را افزایش داده و مراکز لذت در مغز را فعال می‌کند دقیقاً همانگونه که هروئین در بدن عمل می‌کند. در حالی که پس از گذشت ۶۰ دقیقه از نوشیدن آن، اسید فسفریک با به هم متصل کردن کلسیم، منیزیم و روی در معده منجر به افزایش سوخت و ساز شده و قند بالا در خون نیز منجر به دفع کلسیم از طریق ادرار از بدن می‌شود.

کاردستی با بطری نوشابه

ایده های متنوع و جالبی برای ساخت کاردستی با بطری نوشابه وجود دارد که به کمک آن ها می توان وسایل تزیینی مختلف و زیبایی تهیه کرد. در حقیقت سعی داریم با خلاقیت و ابتکار از وسایل دور ریختنی و بدون استفاده کاردستی های زیبا و وسایل جدید بسازیم. یکی از کاربردهای جالب بطری نوشابه، ساخت گلدان است که به شیوه های مختلف انجام میگیرید و می توانید در آن گل های طبیعی یا مصنوعی قرار دهید و به عنوان گلدان تزیینی از آن استفاده کنید. در صورتی که مایلید رنگ گلدان را تغییر دهید، از انواع اسپری رنگ استفاده کنید. این کاردستی با بازیافت سی دی و بطری نوشابه درست می شود و می توانید از آن برای تزیین منزل و یا کاشتن گیاه به خوبی استفاده کنید. بطری نوشابه در اندازه دلخواه سی دی قدیمی و غیر قابل استفاده چسب مایع قوی قیچی اسپری رنگ طلایی یا نقره ای طرز ساخت: روش ساخت کاردستی گلدان، بطری نوشابه را به دوقسمت تکه کنید. بعد در بطری نوشابه را بسته و به صورت سر و ته – روی سی دی بچسبانید. بعد از خشک شدن چسب، گلدان را با اسپری رنگ نمایید.

خواص نوشابه

تقویت کمپوست تمیز کردن کاشی و سرامیک پاک کردن لکه خون و روغن پاک کردن آدامس از بین بردن زنگ آهن دفع آفات پاک کردن غذای سوخته از کف قابلمه فرکردن موها تمیزکردن ظروف مسی

ژله نوشابه

دسر ژله نوشابه با یخ دسری مناسب برای بعد از میل کردن غذایی خوشمزه در کنار خانواده و یا حتی در روزهای گرم تابستانی است . آماده سازی : 20 دقیقه مورد مصرف : دسر مواد لازم جهت تهیه ژله نوشابه با کف و یخ برای 4 نفر : ژله آلوئه ورا 2 بسته نوشابه مشکی و گازدار 1 لیوان آب جوش 2 لیوان طرز تهیه ژله نوشابه با کف و یخ : یک بسته ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش و یک لیوان نوشابه مشکی مخلوط میکنیم . آرام هم میزنیم تا گاز آن نرود، دو سوم ژله را در هر لیوان میریزیم و یک سوم مابقی ژله را نگه می داریم. یک سوم باقی مانده را با همزن میزنیم تا کف کند و وقتی ژله نوشابمان که داخل یخچال گذاشتیم نیم بند شد کف را قاشق قاشق روی ژله میریزیم. برای یخ هم باز یک بسته دیگر آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط میکنیم و می گذاریم ببندد بعد مربع مربع برش می دهیم و مثل یخ می ریزیم روی نوشابه ها و یک نی برای طبیعی تر جلوه دادن آن داخلش می گذاریم.

عوارض نوشابه

درست ده دقیقه بعد از خوردن یک شیشه‌ی کوچک کوکاکولا ده قاشق چای‌خوری شکر وارد بدنتان می‌شود که معادل 100 درصد نیاز روزانه‌تان به قند است. تنها دلیلی که باعث می‌شود این میزان بالای قند حالتان را به هم نزند وجود اسید فسفریک است که طعم آن را قابل‌تحمل می‌کند.بیست دقیقه بعد میزان قند خون به طور آسیب‌رسانی بالا می‌رود و در پی آن میزان انسولین تولیدشده نیز بیشتر می‌شود. کبد هم دست به کار می‌شود و میزان زیاد قند را به چربی تبدیل می‌کند. در واقع بیست دقیقه بعد از خوردن نوشابه کبد بیچاره به سختی شروع به کار می‌کند.چهل دقیقه بعد، کار جذب کافئین به پایان رسیده است، مردمک‌های چشمتان گشادتر شده، فشارخونتان بالا رفته و کبد، قند را به خون سرازیر می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین (در مغز) مسدود می‌شوند و به این ترتیب جلوی خواب‌آلودگی گرفته می‌شود.چهل و پنج دقیقه بعد، میزان دوپامین (هورمون لذت) را افزایش می‌دهد. به همین دلیل حال خوبی به فرد دست می‌دهد. نوشیدنی‌های کافئینه باعث بروز مشکلات عصبی، بی‌خوابی، فشارخون بالا، اختلال در ضربان قلب، افزایش کلسترول، تحلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن، برآمدگی و تورم در سینه‌ها، ناهنجاری‌های مادرزادی و غیره می‌شود 60 دقیقه بعد از خوردن کوکاکولا درست یک ساعت بعد، بدنتان با افت قند مواجه می‌شود. علاوه بر این اسید فسفریک به کلسیم، منیزیم و زینک موجود در دستگاه گوارش می‌چسبد. میزان بالای قند و شیرین‌کننده‌ها نیز به این مشکل دامن می‌زنند و باعث دفع بیشتر کلسیم از طریق ادرار می‌شوند. 70 تا 120 دقیقه بعد از خوردن کوکاکولا تأثیر ادرارآوری جذب کافئین شروع می‌شود و در نتیجه نیاز به دست‌شویی رفتن بالا می‌رود. به این ترتیب هم کلسیم، منیزیم و زینک (موادی که برای استحکام استخوان‌ها و همچنین عملکرد ارگان‌های بدن لازم است) و همچنین سدیم و آب بدن دفع می‌شود. در این لحظات است که تندخو یا بی‌حس می‌شوید. همه آن میزان آبی که از طریق مصرف یک شیشه یا بطری نوشابه وارد بدن شده است دفع می‌شود. نگرانی از این وضعیت این است که به همراه آب دفع شده، عناصر مغذی باارزش که برای ساخت و استحکام استخوان‌ها، عصب‌ها و دندان‌ها لازم است دفع می‌شود. در نتیجه دست بدن خالی می‌شود چون عناصر لازم برای عملکرد نرمال ارگان‌هایش را از دست می‌دهد. سه تا چهار ساعت بعد از خوردن کوکاکولا سه تا چهار ساعت بعد، بدن بر حسب عادتی که کرده است دچار کمبود کافئین می‌شود و برای همین تشویق می‌شوید که دوباره به سراغ یک نوشابه‌ی دیگر بروید و این چرخه همچنان ادامه می‌یابد.

کاردستی با شیشه نوشابه

برای ساخت این کاردستی به بطری نوشابه بزرگ ، رنگ اکریلیک ، روبان ، کاموای رنگی و چسب حرارتی نیاز دارید.برای ساخت هر پنگوئن به 2 بطری نیاز دارید ، بخش بالایی و پایینی بطری را با قیچی جدا کنید تا به شکل استوانه شود ، قسمت انتهایی 2 بطری را به دو طرف استوانه متصل کنید به صورتی که استوانه داخل آن قرار گیرد سپس با چسب حرارتی به هم متصل کنید.سطح بطری را با رنگ اکریلیک سفید و مشکی رنگ کنید ( بخش جلویی بدن پنگوئن سفید و اطراف بدن مشکی ) ، چشم ها و نوک پنگوئن را با رنگ مشخص کنید سپس با ترکیب رنگ ها برای پنگوئن کلاه بکشید.با استفاده از کاموا منگوله بسازید و روی سر پنگوئن بچسبانید ، با استفاده از روبان یا تکه ای پارچه کشی یا کاموایی برای پنگوئن شال گردن بسازید و روی بطری بچسبانید.

کاردستی با قوطی نوشابه

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می کند هم فرزندتان خوشحال تر خواهد بود. چیزهایی که برای ساختن این هواپیما نیاز دارید: بطری پلاستیکی مقوای نازک رنگی نوارچسب قیچی مداد آموزش کاردستی هواپیما ۱- شکافی در بطری مطابق شکل ایجاد کنید. در طرفین بطری یک شکاف به طول ۳ سانتی متر و عرض ۱٫۵ سانتی متر ایجاد کنید.۲- بدنه هواپیما را طراحی کنید. دو تکه مساوی برای نیمه عقبی هواپیما ایجاد کنید. از طراحی این تکه ها با مداد استفاده کنید.۳- بدنه و سکان عقبی هواپیما را متصل کنید. با استفاده از نوار چسب قسمت هایی که برش دادید به بطری متصل کنید.۴- موتورهای هواپیما را طراحی کنید و برش دهید. دو مستطیل ۱۲ سانتی متر در ۲ سانتی متر روی کاغذ ببرید. این ها موتورهای هواپیما هستند. مستطیل ها را لوله کنیدو به دو طرف بدنه هواپیما بچسبانید.۵- بال ها را طراحی کرده و برش دهید.  ۶- پره جلوی هواپیما با استفاده از درب بطری دایره پره را بکشید. ۷- مطابق سلیقه خود جزئیات را اضافه کنید. می توانید روی هواپیما طراحی هایی به سلیقه خود ایجاد کنید.  

نوشابه انرژی زا

اطلاق لفظ انرژی زا برای این نوشابه ها، یک لفظ عامیانه است و مبنای علمی ندارد. این موضوع که آیا واقعا نوشابه های انرژی زا، انرژی افراد را افزایش می دهد و به طور پایدار در بدن باقی می ماند و کارایی و بازدهی فعالیت های ذهنی را بالاتر می برد، پرسش هایی است که پاسخ قطعی برای آن وجود ندارد و به همین دلیل انرژی زا بودن این نوشیدنی ها را با تردید مواجه می کند. نوشابه های انرژی زا که به طور معمول در بازار فروخته می شود، در واحد حجم نسبت به نوشابه های دیگر کالری بیشتری دارد و طبیعتا وقتی کسی این نوشابه ها را مصرف می کند، به ازای هر میلی لیتر یا هر واحد حجمی که از این نوشابه می خورد، در مقایسه با دیگر نوشابه ها کالری بیشتری دریافت می کند و تفاوت عمده این نوشیدنی ها با بقیه نیز همین نکته است.مواد تشکیل دهنده این نوشابه ها بستگی به فرمولاسیونی دارد که هر شرکت برای ساخت از آن استفاده می کند. معمولا شرکت ها مواد تشکیل دهنده این نوشابه ها را روی قوطی آنها درج می کنند، اما فرمولاسیون و نحوه ترکیب مواد آن را به عنوان یک راز برای خود نگه می دارند و از افشای آن خودداری می کنند. در ساخت این نوشابه ها می توانیم بگوییم قندها و مواد انرژی زا، اصلی ترین مواد سازنده آن را تشکیل می دهد و در برخی از آنها نیز کافئین وجود دارد.

نوشابه در بارداری

انواع نوشابه ها حاوی مقادیری قند، کافئین، کالری، کربنات و فسفات هستند. بسیاری نوشابه ها حاوی مقادیر بسیار زیادی قند هستند (برای مثال یک بطری نوشابه معمولی از این حیث معادل حدود ده قاشق شکر است!) این مقدار قند سریعاً جذب خون زن باردار و در نتیجه منجر به یک افزایش شدید در سطح انسولین خون او می شود. ثبات میزان انسولین خون، یکی از عوامل مهم در رشد طبیعی جنین است که طبیعتاً خوردن نوشابه می تواند آن را به مخاطره بیاندازد. کافئین بالای موجود در بسیاری نوشابه ها خطر سقط جنین را افزایش می دهد. کالری موجود در نوشابه ها از نوع «بد» است؛ چرا که افزایش کالری اشتهای شما را کم می کند و درنتیجه میل تان به خوردن بسیاری مواد مغذی ضروری برای رشد کودکتان کم می شود. در نهایت کربنات و فسفات موجود در نوشابه های گازدار کلسیم را از استخوان های شما (که ذخایر کلسیمی شما هستند) خالی می کند. در مجموع خوردن انواع نوشابه ها (حتی از نوع zero) در دوران بارداری ابداً توصیه نشده است.

نوشابه کوکاکولا

کوکاکولا نوشابه کولای گازدار پرطرفدار است که در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به فروش می‌رسد. این نوشابه محصول شرکت آمریکایی کوکاکولا است و یکی از نمادهای فرهنگی کشور ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌رود. کوکاکولا شناخته شده‌ترین نام تجاری در جهان و دومین واژه شناخته‌شده زبان انگلیسی در جهان است. ارزش این نام تجاری بیش از ۶۷ میلیارد دلار تخمین زده شده‌است.در بسیاری از کشورهای غربی این نوشابه با نام عنوان ساده‌تر کُک (Coke) نامیده می‌شود و در خاورمیانه و ایران به اختصار آن کوکا می‌گویند. هم‌اکنون مدیرعامل کوکاکولا مارتور کنت می‌باشد که اخیراً در مصاحبه‌ای با مجله هاروارد بیزینس استراتژی شرکت را تا سال ۲۰۲۰ بیان کرده‌است.

نوشابه پپسی

پپسی (در گذشته پپسی‌کولا) نام یک نوع نوشابه کولای گازدار پرطرفدار است که تا سال ۱۹۶۵ توسط شرکت پپسی کولا تولید می‌شد. از سال ۱۹۶۵ در پی ادغام شرکت پپسی کولا و شرکت فریتو-لی، این محصول توسط شرکت پپسی‌کو تولید می‌شود. این محصول هم‌اکنون در کنار سایر محصولات شرکت پپسی‌کو مانند پپسی رژیمی، پپسی کریستال، پپسی لیمویی، پپسی آبی، پپسی طلایی و پپسی مکس که هرکدام طعم و مشخصات خاص خود را دارند تولید می‌شود. همواره رقیب اصلی پپسی، کوکاکولا بوده است. نوشابه پپسی اولین بار در سال ۱۸۹۳ توسط داروساز جوانی به نام کیلب برادهم اهل نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی در کشور آمریکا معرفی شد. هدف برادهم از تولید این نوشیدنی درمان درد معده بود. نام نوشابه پپسی بر گرفته شده از پپسین (Pepsin)، آنزیمی است پروتئینی که از سلولهای اصلی معده ترشح می‌شود و به هضم پروتئینها کمک می‌کند. این شرکت در زمینه تولید انواع نوشیدنی‌های غیر الکلی فعالیت داشت که پپسی معروف‌ترین آن‌هاست. در دسامبر ۲۰۱۲ اعلام شد که پپسی شیرین کننده‌های مصنوعی پپسی رژیمی را با هدف افزایش سهم بازارش از این نوع نوشابه‌ها اصلاح خواهد کرد

نوشابه

اسید فسفریک محترم می‌تواند در توانایی بدن برای استفاده از کلسیم اختلال ایجاد کند، باعث بروز پوکی استخوان و نرمی دندان‌ها و استخوان‌ها شود. توجه داشته باشید اینکه نوشابه‌ها باعث بروز پوکی استخوان می‌شوند نه شوخی است و نه ایجاد دلهره در وجود، بلکه یک واقعیت تلخ است. اگر سلامت استخوان‌هایتان برایتان مهم است دور این نوشیدنی را خط قرمز بکشید.نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که قند باعث افزایش میزان انسولین بدن می‌شود که همین امر در نهایت به ابتلا به فشارخون بالا، کلسترول بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، چاقی، پیری پیش از موعد و عوارض جانبی زیادی منجر می‌شود. اکثر این نوشابه‌ها 100 درصد نیاز روزانه‌ی ما به قند را تامین می‌کنند؛ یعنی با خوردن یک بطری کوچک نوشابه بدن شما دیگر نیازی به خوردن هیچ ماده‌ی قندی دیگری ندارد و هر میزان قند دیگری که وارد بدن شود به صورت چربی ذخیره می‌شود. فراموش نکنید که مصرف میزان زیادی مواد قندی در طولانی مدت به سلامتی‌تان آسیب‌های جدی خواهد زد.آسپارتام یک ترکیب شیمیایی هست که در تهیه‌ی نوشابه‌های رژیمی، به عنوان شیرین‌کننده‌ی مصنوعی به جای قند استفاده می‌شود. باید بدانید که همین آسپارتام بیش از 90 مشکل و عارضه‌ی جانبی برای بدن به وجود می‌آورد مانند تومورهای مغزی، ناهنجاری‌های مادرزادی، دیابت، اختلالات احساسی و صرع.نوشیدنی‌های کافئینه باعث بروز مشکلات عصبی، بی‌خوابی، فشارخون بالا، اختلال در ضربان قلب، افزایش کلسترول، تحلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن، برآمدگی و تورم در سینه‌ها، ناهنجاری‌های مادرزادی و غیره می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.