سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

سایت خفن یاشوا

اس ام اس و جوک باحال جدید

عوامل خطر بروز ریفلاکس

عوامل خطر بروز ریفلاکس

ریفلاکس,بیماری ریفلاکس,ریفلاکس در بارداری,علائم ریفلاکس,درمان ریفلاکس,درمان ریفلاکس با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان ریفلاکس,ریفلاکس را چگونه درمان کنیم,ریفلاکس در کودکان,ریفلاکس در بزرگسالان,ریفلاکس در نوزادان,ریفلاکس در بهار,ریفلاکس در تابستان,ریفلاکس در پاییز,ریفلاکس در زمستان,آشنایی با ریفلاکس,همه چیز در مورد ریفلاکس,ریفلاکس واگیردار است,ریفلاکس و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان ریفلاکس

اسید معده, مخاط معده, ریفلاکس, پیشگیری از ریفلاکس

اختلال پاک شدن مری از اسید

به گزارش بی اس ام اس  مدت زمانی که pH مری کمتر از 4 باقی می‌ماند، زمان پاک شدن اسید از مری نامیده می‌شود. طولانی شدن زمان پاک شدن اسید در نیمی از بیمارانی که ازوفاژیت دارند، دیده شده است. افرادی که مبتلا به فتق سوراخ مری از یافراگم هستند طولانی‌ترین زمان پاک شدن اسید از مری را دارا هستند. حرکات دودی مری باعث پاک شدن اسید از مری می‌شود. اختلالات حرکتی مری، می‌تواند موجب ازوفاژیت شود. این‌که آیا ازوفاژیت منجر به اختلالات حرکتی مری می‌شود یا یک اختلال حرکتی زمینه‌ای عضلات صاف، فرد را مستعد به بیماری ریفلاکس می‌کند، مشخص نیست.

اختلالات ترشح بزاق

بزاق یک قلیای ضعیف با pH 4/6 تا 8/7 است که می‌تواند مقادیر کم اسید باقیمانده در مری را خنثی کند، ولی در خنثی کردن مقادیر زیاد اسید مؤثر نیست. کاهش بزاق در طی خواب علتی برای ایجاد دوره‌های ریفلاکس شبانه است که زمان پاک شدن اسید از مری را طولانی می‌کند.خشکی دهان که عامل کاهش ترشح بزاق است همراه با طولانی شدن زمان تماس مری با اسید و ایجاد التهاب در مری است. مصرف سیگار نیز باعث طولانی شدن زمان پاک شدن اسید از مری به علت کاهش بزاق می‌شود. علاوه بر این نیکوتین سیگار با کاهش فشار اسفنکتر تحتانی مری، ریفلاکس ایجاد می‌کند.

اسید معده, مخاط معده, ریفلاکس, پیشگیری از ریفلاکس

تأخیر در تخلیه معده

تأخیر در تخلیه معده از علل مهم ایجاد بیماری به‌خصوص در بیماران دیابتی با نوروپاتی اتونومیک است. در این بیماران تخلیه مواد جامد به کندی انجام می‌شود.

ترشح بیش از حد اسید معده

اسید و پپسین از عوامل مهم در ایجاد آسیب مخاطی به علت برگشت محتویات معده به مری هستند. در مطالعات حیوانی نشان داده شده که اسید به تنهایی سبب آسیب خفیفی می‌شود، در حالی که ترکیب اسید با مقادیر کم پپسین، سد محافظتی مخاط معده را تخریب کرده و باعث نفوذپذیری بیشتر مخاط به یون H+ شده و تغییرات مخاطی ایجاد می‌کند. هر چند میزان ترشح پایه و ماکزیمم اسید در بیماران مانند افراد طبیعی است، اما دوره‌های ریفلاکس اسید و مدت زمان تماس مری با اسید بیشتر است. برگشت محتویات قلیایی دوازدهه که حاوی اسیدهای صفراوی است نیز به مخاط مری آسیب می‌رساند. به نظر می‌رسد صفرا یک اثر تشدیدکننده در آسیب ناشی از ریفلاکس اسید در مری دارد.

عوامل خطر بروز ریفلاکس

حاملگی با کاهش فشار اسفتکتر تحتانی مری در نتیجه اثرات استروژن و پروژسترون و نیز اثر مکانیکی ناشی از فشار رحم حامله باعث افزایش ریفلاکس می‌شود. 30 تا 80 درصد زنان حامله از سوزش پشت جناغ سینه به خصوص در سه ماهه اول حاملگی شکایت دارند. بسیاری از بیماران مبتلا به اسکلرودرمی دچار بیماری ریفلاکس و عوارض آن هستند. فیبروز عضلات صاف در این بیماری سبب کاهش فشار اسفنکتر تحتانی مری شده و موجب از بین رفتن حرکات طبیعی مری می‌شود.در بیماری زولینگر الیسون به علت تشرح بیش از حد اسید و حجم زیاد ترشحات معده، بیماری ریفلاکس و عوارض آن، بیشتر دیده می‌شود. عمل جراحی برای درمان آشالازی، گذاشتن لوله نازوگاستریک جهت تغذیه به مدت طولانی و چاقی به علت تداخل در عملکرد طبیعی اسفنکتر تحتانی مری نیز می‌توانند سبب بیماری ریفلکس شوند. مصرف سیگار، الکل، و عده‌های غذایی حجیم چرب، شکلات، مرکبات و نوشیدنی‌های حاوی اسیدسیتریک، غذاهای ادویه‌دار، ترکیبات گوجه فرنگی، قهوه ، چای ، نوشابه‌های گازدار ، فاصله زماین کوتاه بین مصرف غذا و درازکشیدن، ورزش‌های سنگین از جمله عوامل خطر بروز بیماری ریفلاکس هستند.

منبع:ettelaat.com

عوامل خطر بروز ریفلاکس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.